Wissenschaftsmanagement Online
Veröffentlicht auf Wissenschaftsmanagement Online (https://www.wissenschaftsmanagement-online.de)

Home > Wissen > Beiträge > Visualizing individual conceptual development paths in faculty development > Visualizing individual conceptual development paths in faculty development

Artikel
Eingestellt: 18.10.16 | Erstellt: 30.09.16
0
Noch keine Bewertungen vorhanden

Visualizing individual conceptual development paths in faculty development

Teachers in higher education differ widely from one another because of their disciplinary backgrounds and experiences. Examining the individual development pathways of faculty shows how a particular academic environment influences an individual’s conception of teaching. In this context, a longitudinal mixed methods study involving 37 trainee teachers at a Swiss Business School identified three types of conceptual development. It also demonstrated how using visualization methods like metaphors and sketches help to externalize teachers’ unconscious conceptions of what good teaching is and facilitated the design of individually tailored learning environments where conceptual development is visible and may also be steered.

Quellen:
Erschienen in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung ZFHE Jg.11 / Nr.5 (September 2016)
  • Downloads
  • Bisher keine Ordner/Dateien vorhanden.
  •  
    1609_WIMO_Visualizing individual conceptual development paths_LEHNER.pdf
    547.47 KB | 18.10.16 ( )
  • Kommentare
  • Tags
    Keine Inhalte
Zum Kommentieren bitte einloggen.
  • Conceptual development
  • conceptions of teaching
  • approaches to teaching
  • mixed methods
  • visualization
  • Konzeptionelle Entwicklung
  • Visualisierung
  • Unterrichtsansätze
Neuer Beitrag

Ansprechpartner/in

  • 1
Bild des Benutzers Dr. Marion Lehner
Dr. Marion Lehner
Eidgenössische Technische Hochschule Zürich (ETH)

Beiträge des Autors

  • neu
  • beliebt
  • kommentiert
 
 
 

Empfehlungen für Sie

  • Aktivitäten
  • Menschen
  •  
    Deutsch-Französische Hochschule
    Dr. Udo Thelen
  •  
    Technische Hochschule Ulm
    Prof. Dr. Harald Groß
  •  
    Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle
    Sandra Körner