Wissenschaftsmanagement Online
Veröffentlicht auf Wissenschaftsmanagement Online (https://www.wissenschaftsmanagement-online.de)

Home > Wissen > Beiträge > Using Learning Analytics to Investigate Student Performance in Blended Learning Courses > Using Learning Analytics to Investigate Student Performance in Blended Learning Courses

Artikel
Eingestellt: 06.06.17 | Erstellt: 29.03.17
0
Noch keine Bewertungen vorhanden

Using Learning Analytics to Investigate Student Performance in Blended Learning Courses

Many higher education institutions today offer online delivery as an alternative or addition to provide more flexibility to learners. However, students being confronted with such services come with different expectations to what that means to their learning paths and behaviours. Learning Analytics is a rather new and innovative way of making student behaviour and performances explicit through analysing large sets of learner data.
In this article, we take the case of online and blended learning from the University of Mauritius and hold the analysis of student interaction data against their performances and achievements. The study encompasses the entire population of first year students over two consecutive academic years of an undergraduate programme in Web and Multimedia Development. We classified the data into distinctive parts namely participation (or engagement), coursework marks, exam marks, and overall results to identify relationships that may influence student retention.

Ein Beitrag von Univ.-Doz. Dr. Wolfgang Greller (Vienna), Mohammad Issack Santally, Ravindra Boojhawon, Yousra Rajabalee und Roopesh Kevin Sungkur (Mauritius)

Lesen Sie hier das Editorial des Themenheftes: Learning Analytics: Implications for Higher Education

Quellen:
Erschienen in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung ZFHE Jg.12 / Nr.1 (März 2017)
  • Downloads
  • Bisher keine Ordner/Dateien vorhanden.
  •  
    1704_WIMO_Using Learning Analytics_GRELLER et al.pdf
    865.28 KB | 06.06.17 ( )
  • Kommentare
  • Tags
    Keine Inhalte
Zum Kommentieren bitte einloggen.
  • Online delivery
  • Learning Analytics
  • student engagement
  • performance
  • achievements
  • Lernanalyse
  • Lernflexibilität
  • Blended Learning
Neuer Beitrag

Ansprechpartner/in

  • 1
Bild des Benutzers Dr. Wolfgang Greller
Dr. Wolfgang Greller
Pädagogische Hochschule Wien

Beiträge des Autors

  • neu
  • beliebt
  • kommentiert
 
 
 

Empfehlungen für Sie

  • Aktivitäten
  • Menschen
  •  
    Mitarbeiter:in für rechtliche Studien- und Prüfungsangelegenheiten (w/m...
    Lucie Jendreczek
  •  
    Karriere im Wissenschaftsmanagement
    Zentrum für Wissenschaftsmanagement e. V. (ZWM)
  •  
    Dezernentin bzw. Dezernent (m/w/d)
    Technische Universität Dresden