Wissenschaftsmanagement Online
Veröffentlicht auf Wissenschaftsmanagement Online (https://www.wissenschaftsmanagement-online.de)

Home > Wissen > Beiträge > What Can Adult Education Accomplish? The Benefits of Adult Learning – The Approach, Measurement and Prospects > What Can Adult Education Accomplish? The Benefits of Adult Learning – The Approach, Measurement and Prospects

Artikel
Eingestellt: 05.09.13 | Erstellt: 01.06.13
0
Noch keine Bewertungen vorhanden

What Can Adult Education Accomplish? The Benefits of Adult Learning – The Approach, Measurement and Prospects

The exploration of the wider benefits of learning is still in its infancy. Pioneers in this field of research are, in particular, to be found in the UK – the Centre for Research on the Wider Benefits of Learning (WBL) and the Institute of Education (IOE) at the University of London being two institutions of major impact. Furthermore, this article takes the work of the OECD and its affiliated Centre for Educational Research and Innovation (CERI) into regard. Last but not least, the work of Jyri Manninen (University of Eastern Finland) is also integrated. The aim of this article is to offer a comprehensive approach to the field of wider benefits of learning and make it available for comparative European studies. Another objective, finally, is the dissemination and circulation of this approach in the EU.

Quellen:
Online-Erstveröffentlichung (Juni 2013) der englischen Übersetzung in der Sammlung: Zweitveröffentlichungen in DIE-Autorenschaft im Original erschienen: Der Pädagogische Blick – Zeitschrift für Wissenschaft und Praxis in pädagogischen Berufen. 20. Jg., H3, S. 164-175. Online abrufbar unter http://www.die-bonn.de/doks/2013-benefits-en-01.pdf.
  • Downloads
  • Bisher keine Ordner/Dateien vorhanden.
  • Kommentare
  • Tags
    Keine Inhalte
Zum Kommentieren bitte einloggen.
  • benefit
  • learning
  • achievement
  • Education
Neuer Beitrag

Ansprechpartner/in

  • 1
userpic
Dr. Marion Steinbach
Deutsches Institut für Erwachsenenbildung – Leibniz-...

Beiträge des Autors

  • neu
  • beliebt
  • kommentiert
 
 
 

Empfehlungen für Sie

  • Aktivitäten
  • Menschen
  •  
    Head of DcGC (m/f/x)
    Technische Universität Dresden
  •  
    wiss. Mitarbeiterin bzw. Mitarbeiter Startup-Beratung IT/digital (m/w/d)
    Technische Universität Dresden
  •  
    51/2025 Wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in (w/m/d)
    Universität Erfurt