Wissenschaftsmanagement Online
Veröffentlicht auf Wissenschaftsmanagement Online (https://www.wissenschaftsmanagement-online.de)

Home > Wissen > Beiträge > Shaping the identity of novice academics: strategies for support professional development > Shaping the identity of novice academics: strategies for support professional development

Artikel
Eingestellt: 25.10.16 | Erstellt: 30.09.16
0
Noch keine Bewertungen vorhanden

Shaping the identity of novice academics: strategies for support professional development

Studies on professional development and the construction of teaching identities in Higher Education point to the need to review the induction process for novice academics and to establish programmes that support their inclusion in the university. This article analyses such a programme, focusing on strategies used to construct an academic teaching identity. The results allowed participants to feel included, to construct rational guidelines for teaching, and to construct clear scenarios for understanding their tasks within the institution. However, the results also highlight the need to integrate the research side into the programme, thus helping them to construct a global academic identity that integrates the teaching self and the investigating self.

Ein Beitrag von Prof. Dr. Idoia Fernandez und Prof. Dr. Clemente Lobato.

Quellen:
Erschienen in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung ZFHE Jg.11 / Nr.5 (September 2016)
  • Downloads
  • Bisher keine Ordner/Dateien vorhanden.
  •  
    1609_WIMO_Shaping the identity of novice academics_FERNANDEZ_LOBATO FRAILE.pdf
    517.78 KB | 25.10.16 ( )
  • Kommentare
  • Tags
    Keine Inhalte
Zum Kommentieren bitte einloggen.
  • Academic identity
  • novice academics
  • academic teaching development
  • Higher Education
  • Hochschulbildung
  • Akademische Identität
Neuer Beitrag

Ansprechpartner/in

  • 1
  • 2
userpic
Prof. Dr. Idoia Fernandez
University of the Basque Country (Universität...
userpic
Prof. Dr. Clemente Lobato
University of the Basque Country (Universität...

Beiträge des Autors

  • neu
  • beliebt
  • kommentiert
 
 
 

Empfehlungen für Sie

  • Aktivitäten
  • Menschen
  •  
    Akademische*r Mitarbeiter*in (m/w/d) im Fachgebiet Neuroadaptive Mensch...
    Anna Feinbube
  •  
    Leiter*in der Abteilung Forschungspolitik und Außenbeziehungen
    Max-Planck-Gesellschaft zur Förderung der Wissenschaften e.V.
  •  
    NEU: KI über Experimentierräume erfolgreich in der Verwaltung etablieren
    Zentrum für Wissenschaftsmanagement e. V. (ZWM)