Wissenschaftsmanagement Online
Veröffentlicht auf Wissenschaftsmanagement Online (https://www.wissenschaftsmanagement-online.de)

Home > Wissen > Beiträge > Driving Student Motivation in MOOCs through a Conceptual Activity-Motivation Framework > Driving Student Motivation in MOOCs through a Conceptual Activity-Motivation Framework

Artikel
Eingestellt: 25.04.17 | Erstellt: 29.03.17
0
Noch keine Bewertungen vorhanden

Driving Student Motivation in MOOCs through a Conceptual Activity-Motivation Framework

Massive Open Online Courses (MOOCs) require students’ commitment and engagement to earn the completion, certified or passing status. This study presents a conceptual Learning Analytics Activity-Motivation framework that looks into increasing students’ activity in MOOCs. The proposed framework followed an empirical data analysis from MOOC variables using different case studies. The results of this analysis show that students who are more active within the offered environment are more likely to complete MOOCs. The framework strongly relies on a direct gamified feedback that seeks driving students’ inner motivation of competency.

Ein Beitrag von Dr. Martin Ebner und Mohammad Khalil

Lesen Sie hier das Editorial des Themenheftes: Learning Analytics: Implications for Higher Education

Quellen:
Erschienen in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung ZFHE Jg.12 / Nr.1 (März 2017)
  • Downloads
  • Bisher keine Ordner/Dateien vorhanden.
  •  
    1704_WIMO_Driving Student Motivation in MOOCs_KHALIL_EBNER.pdf
    826.63 KB | 25.04.17 ( )
  • Kommentare
  • Tags
    Keine Inhalte
Zum Kommentieren bitte einloggen.
  • Learning Analytics
  • Massive Open Online Courses (MOOCs)
  • Motivation
  • Activity
  • framework
Neuer Beitrag

Ansprechpartner/in

  • 1
Bild des Benutzers Dr. habil Martin Ebner
Dr. habil Martin Ebner
Technische Universität Graz

Beiträge des Autors

  • neu
  • beliebt
  • kommentiert
 
 
 

Empfehlungen für Sie

  • Aktivitäten
  • Menschen
  •  
    Referatsleiterin / Referatsleiter (w/m/d)
    Stephanie Köppe
  •  
    Akademische*r Mitarbeiter*in (m/w/d) in der Energiesystemmodellierung
    Anna Feinbube
  •  
    Scientific manager of Cluster for Nucleic Acid Sciences and...
    Emma Weber