Wissenschaftsmanagement Online
Veröffentlicht auf Wissenschaftsmanagement Online (https://www.wissenschaftsmanagement-online.de)

Home > Wissen > Beiträge > Selective admission in higher education: risks and limiting conditions > Selective admission in higher education: risks and limiting conditions

Artikel
Eingestellt: 10.02.11 | Erstellt: 01.02.10
0
Noch keine Bewertungen vorhanden

Selective admission in higher education: risks and limiting conditions

This memorandum of Leon Cremonini, Wim van Niekerk and Hans Vossensteyn lists the pros and cons of selection. On the basis of these arguments, it considers the conditions under which the risks of selection can be obviated or reduced as far as possible, as the case may be.

Quellen:
Information/Contact: http://www.utwente.nl/mb/cheps/
  • Downloads
  • Bisher keine Ordner/Dateien vorhanden.
  •  
    001_CHEPS4SelectioninHE.pdf
    177.25 KB | 27.05.14 ( )
  • Kommentare
  • Tags
    Keine Inhalte
Zum Kommentieren bitte einloggen.
  • Higher
  • Education
  • cheps
  • admission
  • selection
  • pros
  • cons
  • International
Neuer Beitrag

Ansprechpartner/in

  • 1
Bild des Benutzers Prof. Dr. Jürgen Enders
Prof. Dr. Jürgen Enders
Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS)

Beiträge des Autors

  • neu
  • beliebt
  • kommentiert
  •  
    Impact of Quality Assurance on Cross-Border Higher Education
    Prof. Dr. Jürgen Enders
  •  
    University commercialization policies and their implementation in the...
    Prof. Dr. Jürgen Enders
  •  
    U-Map: A University Profiling Tool 2011 Update Report
    Prof. Dr. Jürgen Enders
  •  
    Quality of Higher Education in the Netherlands
    Prof. Dr. Jürgen Enders
  •  
    Student Selection: An International Overview
    Prof. Dr. Jürgen Enders
  •  
    Higher Education Governance Reforms Across Europe
    Prof. Dr. Jürgen Enders
  •  
    U-Map: The European Classification of Higher Education Institutions
    Prof. Dr. Jürgen Enders
  •  
    U-Map: A University Profiling Tool 2011 Update Report
    Prof. Dr. Jürgen Enders
  •  
    The enigma of quality in Greek higher education - A mixed methods study...
    Prof. Dr. Jürgen Enders

Empfehlungen für Sie

  • Aktivitäten
  • Menschen
  •  
    Wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in (m/w/d) - Allgemeine...
    Johannes Gutenberg-Universität Mainz
  •  
    wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in (m/w/d)
    Bauhaus-Universität Weimar
  •  
    wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in (m/w/d)
    Bauhaus-Universität Weimar