Wissenschaftsmanagement Online
Veröffentlicht auf Wissenschaftsmanagement Online (https://www.wissenschaftsmanagement-online.de)

Home > Wissen > Beiträge > Mentoring in Circumstance > Mentoring in Circumstance

Artikel
Eingestellt: 12.03.14 | Erstellt: 14.02.14
0
Noch keine Bewertungen vorhanden

Mentoring in Circumstance

Mentoring approaches have been developed and adapted to a great extent in the last decade. One can find a great deal of theoretical discussions, but there is a lack of practical knowledge transfer and reflections for higher education. Based on BUELLS Models of Mentoring, we will present and analyse three different practical cases of mentoring and tutoring, successfully implemented in different highly frequented study programs. Against this backdrop, this paper will discuss generalizable aspects, which have the potential to map particular needs and circumstances of initial study phases to dedicated functions of mentoring programs. Conclusively, we see a peer-approach combined with the friendship model as a common fruitful principle. Furthermore, to adjust distinct mentoring programs to the requirements of highly frequented study programs, it seems recommendable to focus on three domains of support: gain of competencies, organisation and socialisation.

Lesen Sie auch das Editorial und weitere Artikel dieser Ausgabe

Quellen:
Erschienen in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung ZFHE Jg.9 / Nr.1 (Februar 2014)
  • Downloads
  • Bisher keine Ordner/Dateien vorhanden.
  •  
    ZFHE_9-1_Schmoelz_Peterson_Mentoring_in_Circumstance.pdf
    445.35 KB | 27.05.14 ( )
  • Kommentare
  • Tags
    Keine Inhalte
Zum Kommentieren bitte einloggen.
  • Initial
  • study
  • phase
  • Mentoring
  • tutoring
  • peer-mentoring
  • mass
  • Courses
Neuer Beitrag

Ansprechpartner/in

  • 1
  • 2
userpic
Alexander Schmoelz
Universität Wien
userpic
Birgit Peterson
Universität Wien

Beiträge des Autors

  • neu
  • beliebt
  • kommentiert
 
 
 

Empfehlungen für Sie

  • Aktivitäten
  • Menschen
  •  
    Head of DcGC (m/f/x)
    Technische Universität Dresden
  •  
    wiss. Mitarbeiterin bzw. Mitarbeiter Startup-Beratung IT/digital (m/w/d)
    Technische Universität Dresden
  •  
    51/2025 Wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in (w/m/d)
    Universität Erfurt