Wissenschaftsmanagement Online
Veröffentlicht auf Wissenschaftsmanagement Online (https://www.wissenschaftsmanagement-online.de)

Home > Wissen > Beiträge > Uwe Wilkesmann & Christian J. Schmid (2014): Intrinsic and internalized modes of teaching motivation. Evidence-based HRM > Uwe Wilkesmann & Christian J. Schmid (2014): Intrinsic and internalized modes of teaching motivation. Evidence-based HRM

Artikel
Eingestellt: 23.12.13
0
Noch keine Bewertungen vorhanden

Uwe Wilkesmann & Christian J. Schmid (2014): Intrinsic and internalized modes of teaching motivation. Evidence-based HRM

Our results support the basic claims of the Self-Determination Theory that intrinsic teaching motivation is facilitated by social relatedness, competence, and partly by autonomy for German professors, too. If teaching is managed by objective agreements intrinsic motivation is significantly decreased.
Ein pdf des Artikels kann unter uwe.wilkesmann@tu-dortmund.de angefordert werden.

Quellen:
The introduction of New Public Management in the German system of higher education raises issues of the academics’ motivation to do research and to teach. We present evidence-based findings about contextual factors which influence intrinsic and related modes of internalized teaching motivation in German higher education institutions. We discuss parallels between internalized forms of motivation and public service motivation. In accordance with Self-Determination Theory, we empirically test factors which correlate with autonomous motivation to teach. We also address the issue of the crowding effect of intrinsic motivation by selective incentives.Ein pdf des Artikels kann unter uwe.wilkesmann@tu-dortmund.de angefordert werden.
  • Downloads
  • Bisher keine Ordner/Dateien vorhanden.
  • Kommentare
  • Tags
    Keine Inhalte
Zum Kommentieren bitte einloggen.
Keine Inhalte
Neuer Beitrag

Ansprechpartner/in

  • 1
  • 2
Bild des Benutzers Prof. Dr. Uwe Wilkesmann
Prof. Dr. Uwe Wilkesmann
Technische Universität Dortmund
userpic
Christian J. Schmid
Technische Universität Dortmund

Beiträge des Autors

  • neu
  • beliebt
  • kommentiert
  •  
    Metaphern der Governance von Hochschulen: Macht die fachliche Herkunft...
    Prof. Dr. Uwe Wilkesmann
  •  
    Ansichtssache Managerialismus an deutschen Hochschulen – Ein...
    Prof. Dr. Uwe Wilkesmann
  •  
    Wilkesmann, Uwe & Lauer, Sabine (2015): What affects the teaching...
    Prof. Dr. Uwe Wilkesmann
  •  
    Wirksamer Anreiz? Einfluss von Leistungszulagen und Zielvereinbarungen...
    Prof. Dr. Uwe Wilkesmann
  •  
    Wilkesmann, Uwe & Schmid, Christian J. (2012): The impacts of new...
    Prof. Dr. Uwe Wilkesmann
  •  
    Uwe Wilkesmann, Heike Fischer & Alfredo Virgillito: Academic...
    Prof. Dr. Uwe Wilkesmann
  •  
    Wilkesmann, Uwe (2010): Die vier Dilemmata der wissenschaftlichen...
    Prof. Dr. Uwe Wilkesmann
  •  
    Uwe Wilkesmann (2012): Auf dem Weg vom Gelehrten zum abhängig...
    Prof. Dr. Uwe Wilkesmann
  •  
    Hat die Governance der Hochschule Einfluss auf den Teaching Approach...
    Prof. Dr. Uwe Wilkesmann

Empfehlungen für Sie

  • Aktivitäten
  • Menschen
  •  
    Wissenschaftliche Mitarbeiterin/Wissenschaftlicher Mitarbeiter (m/w/d...
    Melanie Ellenberg
  •  
    Koordination Exzellenzcluster (w/m/d)
    Petra Thomas
  •  
    Mitarbeiterin bzw. Mitarbeiter Presse- und Öffentlichkeitsarbeit (m/w/d)
    R. Thümmler