Wissenschaftsmanagement Online
Veröffentlicht auf Wissenschaftsmanagement Online (https://www.wissenschaftsmanagement-online.de)

Home > Wissen > Beiträge > Adopting a 'bifocal approach' in Swiss academic mentoring programmes - challenges and opportunities > Adopting a 'bifocal approach' in Swiss academic mentoring programmes - challenges and opportunities

Artikel
Eingestellt: 12.03.14 | Erstellt: 14.02.14
0
Noch keine Bewertungen vorhanden

Adopting a 'bifocal approach' in Swiss academic mentoring programmes - challenges and opportunities

Mentoring programmes have been accused of inadequately addressing organisations' gendered cultures. In reaction to this, mentoring approaches started applying a dual focus, i. e. targetting both individual development and organisational change. This paper explores - through the lens of the 'bifocal approach' - whether and how two Swiss academic mentoring programmes for female advanced doctoral students and early postdoctoral scholars have adopted a a dual focus. The paper shows that the programmes have developed strategies adopting this approach to a certain extent and discusses the challenges and opportunities experienced.

Quellen:
Erschienen in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung ZFHE Jg.9 / Nr.1 (Februar 2014)   Zum Editorial sowie weiteren Artikeln dieser Ausgabe gelangen Sie hier
  • Downloads
  • Bisher keine Ordner/Dateien vorhanden.
  •  
    ZFHE_9-1_Gruenfelder_Bifocal_Approach.pdf
    469.55 KB | 27.05.14 ( )
  • Kommentare
  • Tags
    Keine Inhalte
Zum Kommentieren bitte einloggen.
  • approaches
  • Mentoring
  • Mentoring
  • programmes
  • Gender
  • equality
  • Career
  • development
  • Higher
  • Education
  • systems
Neuer Beitrag

Ansprechpartner/in

  • 1
userpic
Dr. Julia Grünenfelder
Universität Luzern

Beiträge des Autors

  • neu
  • beliebt
  • kommentiert
 
 
 

Empfehlungen für Sie

  • Aktivitäten
  • Menschen
  •  
    Referentin bzw. Referent Nachhaltigkeitsmanagement (m/w/d)
    Technische Universität Dresden
  •  
    Coordinator (f/m/d) of the CEPLAS Graduate School (60%, pay grade 13 TV...
    Céline Hönl
  •  
    56/2025 Wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in (w/m/d)
    Universität Erfurt