Wissenschaftsmanagement Online
Veröffentlicht auf Wissenschaftsmanagement Online (https://www.wissenschaftsmanagement-online.de)

Home > Wissen > Beiträge > Teaching experience and the „Shift from teaching to learning“ > Teaching experience and the „Shift from teaching to learning“

Artikel
Eingestellt: 15.10.13 | Erstellt: 15.06.13
0
Noch keine Bewertungen vorhanden

Teaching experience and the „Shift from teaching to learning“

The “Shift from teaching to learning” emphasizes supporting self-regulated student learning. Metacognitive knowledge of teaching, a student-centered teaching approach, high self-efficacy, and the teacher’s own learning strategies are crucial. Currently, little is known about the relevance of teaching experience in this context. To address this knowledge gap, 81 university teachers at one institution were interviewed. The results show that longer teaching experience correlated more with high self-efficacy and a teacher-centered approach, and less with learning strategies. The results are discussed here in terms of the aims of a more student-oriented understanding of teaching and the necessity of qualification for teaching in higher education.

Lesen Sie auch das Editorial und weitere Artikel dieser Ausgabe

Quellen:
Erschienen in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung ZFHE Jg. 8 / Nr.3 (Juni 2013)
  • Downloads
  • Bisher keine Ordner/Dateien vorhanden.
  •  
    547-2217-3-PBFendler_Glser.pdf.pdf
    422.61 KB | 27.05.14 ( )
  • Kommentare
  • Tags
    Keine Inhalte
Zum Kommentieren bitte einloggen.
  • Lehrerfahrung
  • Shift
  • from
  • teaching
  • learning
  • Lehrkonzepte
  • Lernstrategien
Neuer Beitrag

Ansprechpartner/in

  • 1
  • 2
Bild des Benutzers Dr. phil. Jan Fendler
Dr. phil. Jan Fendler
Fachhochschule Kaiserslautern
userpic
Prof. Dr. Michaela Gläser-Zikuda
Friedrich-Schiller-Universität Jena

Beiträge des Autors

  • neu
  • beliebt
  • kommentiert
 
 
 

Empfehlungen für Sie

  • Aktivitäten
  • Menschen
  •  
    Akademische*r Mitarbeiter*in (m/w/d) im Fachgebiet ABWL, insb....
    Anna Feinbube
  •  
    Projektmitarbeiter:in (w/m/d) zum Aufbau einer Akademischen...
    Hochschule Bremen
  •  
    Lebensmittelwissenschaftler*in/ Lebensmitteltechnologe*in (m/w/d) zur...
    Anna Feinbube